Klasa przysposabiająca do pracy kreatywnie – dobre praktyki
Połamały się wam kredki? To super!
Temperowanie i porządkowanie klasowych kredek może być bardzo fajnym pretekstem do zrealizowania zajęć rewalidacyjnych w zakresie usprawniania motoryki małej, rozróżniania i nazywania kolorów, przeliczania, utrwalania pojęć matematycznych: najmniej - najwięcej, tyle samo, najmniejsza - największa, taka sama, segregowania, porządkowania zbiorów.
Zatemperowane kredki posegregowaliśmy według kolorów, następnie w kolorach poukładaliśmy od najmniejszej do największej. Uporządkowane kredki przeliczyliśmy, a do każdej grupy stemplami przygotowaliśmy etykietę z odpowiednią liczbą. Etykiety pokolorowaliśmy zgodnie z przyporządkowanym kolorem, a z gotowych etykiet ułożyliśmy "pociąg" od najmniejszej do największej.
Było to zadanie wymagające skupienia i koordynacji, kredki czasami turlały sie nam tam gdzie nie trzeba i musieliśmy zaczynać od nowa przeliczanie i segregowanie.
Na zakończenie zajęć wykonaliśmy jesienne drzewo, pień i koronę namalowaliśmy farbami, a po wyschnięciu obrazek wylepiliśmy kredkowymi wiórkami.
Teraz w klasie mamy pięknie zatemperowane kredki i kolorowe drzewa na powitanie jesieni.